19. februar 2008

Briller

I dag var vi hos optikeren og fikk målt synet til Leona og det gikk overraskende bra :)
Målingen viste at hun er langsynt - så mye som +6 og +5.5. Trodde egentlig ikke synet var så dårlig som det.
Leona prøvde innfatninger og valget falt på et par Bamse-briller. Ikke spesielt jentete briller, men.. Svarte og litt guttete faktisk! Men det var de innfatningene som så mest robuste ut og som kunne bøyes og vries litt på uten å knekke. Det blir nok ikke hennes siste briller, så vi får velge noen litt mer 'rosa' neste gang ;)
Nå er jeg bare spent på om hun aksepterer dem og lar de være på.

5 kommentarer:

Ingeborg 19. februar 2008 kl. 18:25  

Jeg fikk briller da jeg var på Leona sin alder. Måtte bruke lapp på det ene øyet atpåtil! Håper hun blir flinkere å bruke de enn jeg var, tok de av meg og la de fra meg på tilfeldige plasser hele tida. Var en oppgitt mamma som måtte lete de opp:p

Ann-Christin 19. februar 2008 kl. 21:11  

Min nest eldste har brukt briller siden samme alder, hun er vel +7 eller noe sånt. Hun er helt avhengig av de, og var kjempe flink å bruke de som liten også. :) Nå er hun 9 år, og brillene er det siste hun tar av seg når hun har lagt seg og hun tar de på før hun står opp. Hun klarer seg ikke uten rett og slett! Leona kommer nok til å merke kjempe forskjell hun også. Blir nok ikke noe problem. Husk at hun kan bli litt sliten av de den første tiden bare...

Oscar er forresten herlig! Minner meg om Albert...samme ganglaget på dem. *fnis*

Lill-Marita 19. februar 2008 kl. 21:36  

Ingeborg: din ramp! Har du blitt noe bedre? ;)

Ann-christin: jeg håper Leona beholder brillene på når hun merker at hun ser bedre med dem. Jeg bare undrer meg på hvor mye hun ser egentlig? Hun ser jo sikkert noe, men detaljene må jo bli helt borte - hva sier jenta di om det?
Går Albert som en cowboy han og? Hehehe!!

Trine 20. februar 2008 kl. 00:41  

Oi så spennende med briller. Etter litt tilvenning kjenner hun sikkert selv hvor godt det er å bruke de. Kjenner ei lita ei som fikk briller i fjor, hun har litt dårligere syn enn Leona og hun elsker brillene sine... Åhhh endelig kan jeg se barneTV sa hun :)

Torill, mamman til Mathea og Emil (nm) 20. februar 2008 kl. 07:32  

Våres gutt har jo briller, og fikk de da han var ca 2 1/2 (litt mer kanskje..). Det gikk over all forventning altså. Vi bruker fortsatt "øyedoktoren har sagt.." når han en sjeldent gang krangler. Og vi lar han få korte pauser når han ber om det, slik at det ikke blir negativt.
Lykke til!