10. mai 2008

På balkongen

Balkongen vår er trist - og stygg. Den har ferskenfargede vegger og grønt gulvdekke med flekker som ikke går vekk. Den er 8 meter lang og nesten 2 meter bred, og det er helt umulig å finne ut hvordan man skal fikse sitteplasser og bord sånn at det ser greit ut. De innebygde balkongkassene er så dype at blomstene mine ikke synes, så der må jeg finne på noe lurt å sette blomsterpottene oppå sånn at de vises over kanten. (foreløbig bare et par potter med jordbær og en potterose som er blitt plantet)
Jeg har kjøpt klatreplanter til å dekke veggene og håper de vokser fort som fy! Klematis og klatrerose skal få dekke den ene veggen, så får vi se om jeg får tak i humle å sette på den andre veggen.
Foreløbig har vi bare et lite trebord med to stoler på balkongen, og de trenger et par strøk maling.
Jeg har lyst til å kjøpe treheller for å legge over det grøsselige gulvdekket, men jeg skal vente p.g.a. borettslaget visstnok skal skifte det ut iløpet av året. Håper de finner en finere farge å legge - det er jo lov å håpe ;)


Klematis 'Miss Bateman'

Klatrerosen 'New Dawn'

1 kommentarer:

... 4 på toppen 11. mai 2008 kl. 22:48  

Hei på deg! Sniktitter innom deg jeg. Håper det er greit. Jeg har også plantet en Klematis-plante i vårt nye blomsterbed. Dette for å skjule en ganske så stygg steinmur. Jeg har imidlertid ikke så veldig grønne fingre, så spørs hvor lenge den lever. Husker ikke navnet på den heller i farta, bare at det var røde blomster på denne.

Takk for titten.

*klem*