18. april 2009

Forberedelser mot sommeren

Er ikke helt sikker på om våren er her eller ikke - ene dagen er det varm sol og neste dag snør det. Jeg er litt overivrig på å få ordnet til på balkongen i år, så jeg har plantet både løk og frø. Eføyen min ser tufs ut, og lavendelen min er jeg litt usikker på om kommer til å bli grønn igjen. Får bare se og vente hva som skjer! Klatrerosen min New Dawn har begynt å få nye skudd, og jeg håper klematisen Miss Bateman har overlevd vinteren. Lurer på å kjøpe en klematis til når de kommer til Plantasjen.

Anemoner, tufs eføy og liljekonvall-løk

Helt til venstre en Pascali stilkrose, ranunkler, perleblomster og en sørgelig lavendel

Her kommer det markjordbær

Thunbergia (African Sunset)

Disse er nettopp sådd: pyntekorg, lobelia, hagematrem, fløyelsblomst og dokkekrage

Disse skal såes: valmuer (Angels Choir og Fruit Punch) og stokkrose (Hollyhock Appleblossom)

6 kommentarer:

Lone 19. april 2009 kl. 18:25  

Så flott Lill-Marita!!
Fikk plutselig lyst på en tur til Plantasjen jeg nå!
Er det der du har kjøpt de kobber spannene?

Lill-Marita 19. april 2009 kl. 18:41  

Spannene har jeg kjøpt på Plantasjen, ja - men de har noen på IKEA som er så og si helt like som er billigere ;)
Måtte på Plantasjen i dag også.. Hehehe! Kjøpte meg et TRE av alle ting.

Lone 19. april 2009 kl. 19:35  

Hmm.. Få se treet!!

*ser for meg ett svært grantree*

Merete 20. april 2009 kl. 11:56  

Planlegging er halve jobben. Det er koselig å pusle litt med planting nå. Vi har ikke kommet i gang enda, men har det på planen i løpet av uka. Vi skal plante frukttrær og lage grønnsakshage! Jeg er ikke noe særlig god med blomster, men kanskje jeg skal sette noen i potter. Mange skjønne du har funnet deg.

FamilienK 24. april 2009 kl. 21:20  

Våren er her :)
Nydelige blomster. Lurer på hvor du ha kjøpt e sink pottene jeg, e på andre bildet? Kjempefine

FamilienK 24. april 2009 kl. 21:21  

Hadde ikke lest kommentarene. Men nå har jeg fått svaret :-) får sjekke plantasjen :-)