21. august 2009

Dagens visdomsord

Som jeg kjenner treffer meg akkurat nå.


I en alder av 28 år føler jeg at jeg begynner å komme på samme 'nivå' som alle andre. Da tenker jeg på det å ha en utdannelse - en tittel. Det har lenge vært en slags skam for meg at jeg aldri fikk fullført videregående da jeg var yngre. Jeg prøvde, men fullførte ikke. Ikke fordi jeg var lat eller ikke brydde meg, men fordi jeg alltid har lagt et press på meg selv om hva andre forventer eller tenker om mine prestasjoner. Slik er jeg også i dag, og å gå tilbake til skolen var skummelt fordi jeg visste jeg måtte bevise hva jeg kunne gjennom å bli evaluert både i praksis og teori. Jeg er ikke så flink til å legge vekk tanker om hva andre måtte mene om meg.
Nå er jeg ferdig med skolen og skal begynne å jobbe om noen dager, og jeg begynner på en måte å føle meg hel. Ja, det føles nesten som en ny begynnelse. Det har tilogmed gitt meg driv til å skaffe meg treningskort og kjøpe meg nye løpesko ;)

3 kommentarer:

BO 21. august 2009 kl. 12:37  

Gratulera med fullført skulegang! Så kjekt! Alltid hardt å gå tilbake til skulebenken, så du har rett og slett vore kjempeflink!
Ha ein kjekke dag!

Trine 21. august 2009 kl. 14:04  

Synes du er kjempe flink jeg. Har selv en vei jeg må gå og jeg ser litt mørkt på det samtidig som jeg ser frem til det.

Kjenner nok litt på den følelsen av å ikke ha blitt "noe" enda.

may-iren 21. august 2009 kl. 16:31  

Syns du er kjempeflink jeg !! Og hvem andre kan skilte med så nydelige barn som du har fått !! Det er virkelig noe JEG drømmer om en gang å ha !!